VIZITAS Į PRANCŪZIJĄ PAGAL ERASMUS+ PROGRAMĄ

erasmus

VIZITAS Į PRANCŪZIJĄ PAGAL ERASMUS+ PROGRAMĄ

Mažeikių politechnikos mokykla dalyvavo Erasmus+ programos profesinį mokymą organizuojančių ir vykdančių asmenų mobilumo projekte „Profesinio mokymo metodikos ir praktikos pritaikymas ES šalyse skirtingų gebėjimų mokiniams“ Nr. 2015-1-LT01-KA102-013323.

Projekto užsienio partneriai buvo EURL ARISTOTE, Prancūzija. Projekto koordinatorius - VšĮ Kuršėnų politechnikos mokykla. Iš mūsų mokyklos š. m. kovo 13-19 dienomis projekte dalyvavo Viekšnių skyriaus vedėja Tatjana Kinčinienė ir ekonomikos ir verslo pagrindų profesijos mokytoja metodininkė Adolfina Grušienė. Taip pat kartu į Prancūziją vyko ir du Šiaulių profesinio rengimo centro atstovai.
Projekto tikslas - kelti pirminį profesinį mokymą organizuojančių ir vykdančių asmenų kvalifikaciją, tobulinti jų vadybines, dalykines, IT naudojimo kompetencijas, siekiant suteikti naujų impulsų profesinio mokymo kokybei gerinti savo organizacijose.
Vizito metu aplankėme pameistrystės centrą Ecole de Travail ORT, Prancūzijos automechanikų federaciją, mokinių praktikos atlikimo vietą Carrosserie Lecoq, tai vienas garsiausių automechanikų servisų, GARAK privatų licėjų, susitikome su ANFA profesinės automobilių federacijos atstovais, kurie dalyvauja švietimo procese.
Susipažinome su Prancūzijos profesinio mokymo sistema, profesinio mokymo įstaigų praktinio mokymo bazėmis, vykdomomis profesinio mokymo programomis, pameistrystės sistema. Susipažinimas su profesinėmis mokyklomis, praktinio mokymo vietomis bei Prancūzijos švietimo sistema, suteikė galimybę analizuoti kaip galima panaudoti Prancūzijos profesinio mokymo įstaigų gerąją patirtį savo mokykloje.
Prancūzijos švietimo tikslas – užtikrinti ugdymo lygybę, demokratiškumą, efektyvumą bei siekti, kad ugdymas atitiktų šiuolaikinės visuomenės poreikius. Prancūzijos švietimo sistemos išskirtiniai bruožai – stipri orientaciją į profesinį mokymą, labai centralizuota sistema.
Analizuojant Prancūzijos vidurinio ugdymo sistemą, reikia išskirti žemesnįjį ir aukštesnįjį vidurinį mokymą. Žemesnysis vidurinis ugdymas vyksta koledžuose, aukštesnysis vidurinis – licėjuose. Mokslas žemesniajame viduriniame cikle tęsiasi ketverius metus, dalijamas į du etapus po dvejus metus:
• Profesiniai licėjai priima mokinius, baigusius penktąją koledžo klasę ir esančius 14 metų amžiaus. Tokio ugdymo tikslas - parengti jaunuolius profesiškai, suteikiant tam tikrą profesiją veiklai darbo rinkai.
• Bendrojo ir/ar technologinio lavinimo licėjai. Čia priimami mokiniai, baigę keturmečius koledžus. Mokslas tokiuose licėjuose tęsiasi trejus metus. Stodami į licėjų mokiniai turi pasirinkti bendrojo ar profesinio rengimo profilį.
Bendrojo bakalauro licėjaus studijos suteikia bendrąjį vidurinįjį parengimą, reikalingą studijoms universitetuose ir kitose aukštosiose mokyklose. Technologijos bakalauro diplomas reiškia, kad jį turintis asmuo turi bendrąjį ir šiuolaikinį technologinį vidurinįjį pasiruošimą. Tai pirmas laiptelis į aukštąsias technikos studijas aukštosiose mokyklose.
Profesinių mokymo įstaigų vidaus politikos lankstumas pasireiškia mokymo programų įvairove, švietimo sistema yra pakankamai plati ir mokiniai, ir suaugę turi daug pasirinkimo galimybių. Prancūzijos profesinio mokymo sistema yra tampriai susijusi su įmonėmis bendradarbiavimo bei savitarpio pagalbos aspektu. Nemažą dalį mokyklų ir mokymo proceso aprūpinimo naujausiais įrengimais bei reikalingomis medžiagomis, sudaro tiesioginė įmonių parama.
Mokymas profesinėse mokyklose yra finansuojamas valstybės. Esant ribotoms finansavimo galimybėms, šiame profesinio mokymo modelyje pirmenybė dažniausiai teikiama aukštesnio lygio profesinėms kvalifikacijoms. Praktinio mokymo centrai Prancūzijoje besimokantiems teikia pagalbą įsidarbinant: informuoja apie pramonės ir amatų bendroves, padeda profesinio orientavimo klausimais, rengia individualius pokalbius, supažindina su profesijomis, informuoja apie ieškančias darbuotojų įmones, stebi absolventų įsidarbinimą, rengia stažuotes firmose, firmų pristatymus, konferencijas, atlieka darbo rinkos tyrimus.
Taip pat stažuotės metu turėjome ir įspūdingą kultūrinę programą. Paryžius – meilės, svaiginančios romantikos ir meno miestas, garsus savo didybe, grožiu ir architektūriniais paminklais. Paryžiuje gausu parkų, muziejų, architektūrinių paminklų, kuriuos galima aplankyti visiškai nemokamai. Aplankėme Luvro muziejų, tai buvę Prancūzijos karalių rūmai Paryžiaus centre tarp dešiniojo Senos kranto ir Rue de Rivoli, pamatėme Monos Lizos paveikslą, Napoleono III apartamentus. Nuvykome prie Triumfo arkos, tai Paryžiaus architektūrinis paminklas Eliziejaus laukų vakariniame pakraštyje, pakilome į Eifelio bokštą, žavėjomės Notre Dame katedra ir Versalio rūmais.
Labai džiaugiamės, kad vizito metu vykdyta veikla atitiko mūsų poreikius ir lūkesčius, kad mūsų pastangos pamatyti, išmokti ir visa tai pritaikyti tolesnėje profesinėje veikloje buvo gražiai įvertintos – gavome Europass dokumentus bei priimančiosios įstaigos sertifikatus. Mobilumo projektai – tai puiki galimybė gilinti žinias ir įgyti patirties.
Už suteiktą puikią galimybę - mokytis ir tobulėti profesinėje veikloje - mes nuoširdžiai dėkojame dotacijos gavėjui VšĮ Kuršėnų politechnikos mokyklai.
Erasmus+ programą Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas ir finansuoja Europos Komisija. Šis pranešimas atspindi tik autorių požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Tatjana Kinčinienė, Mažeikių politechnikos mokyklos Viekšnių skyriaus vedėja
Adolfina Grušienė, Ekonomikos ir verslo pagrindų profesijos mokytoja metodininkė

20160316 104416

20160316 150936

20160317 091012

20160317 092055

20160317 112349

20160318 211132

20160318 211623